Per poder treure un projecte nou al mercat, la necessitat bàsica és innovar. La innovació consisteix en introduir novetats en quelcom. Cal generar idees, analitzar el mercat, possibles compradors, etc, i passar per un sedàs de selecció que, després de mesos d'estudi i moltes fases d'un procés adequat, es pugui generar un producte competitiu al mercat.
Un exemple d'això el trobem al portàtil Panasonic Touchbook, tret al mercat l'any passat. Segons un estudi realitzat per Panasonic, la causa principal de pèrdua d'un PC portàtil és per errors humans. De fet, exposem els nostres PC a situacions que poden arribar a ser mortals per la seva espècie. Un got d'aigua, cafè o refresc, un cop fatídic al terra, condicions extremes, pols..poden fer que el nostre portàtil, amb unes dades personals o del treball rellevants, quedin perdudes potser per sempre. És per aquí que Panasonic ha cregut convenient apostar per desenvolupar un PC personal, capaç de suportar totes els perills que els seus propietaris els exposen.
Per tal de fer-ne publicitat, han desenvolupat el següent vídeo, que deixa molt clara la robustesa del producte:
Panasonic, per poder entrar al mercat dels ordinadors personals ha desenvolupat un producte que té unes característiques que la seva competència no té, com és la robustesa (pots treballar des de -20ºC a 60ºC). Per això ha estat el PC oficial del Dakar, l'usen des de Metges sense Fronteres fins a explotacions petrolíferes. A més, també té una garantia més àmplia. D'aquesta manera, potser captarà l'antenció de gent que necessiti un portàtil en tot moment, molt més robust que els que actualment es podien trobar al mercat. Això sí, el preu és relativament accessible (competeix amb els productes d'Apple o Sony) i el seu pes és superior a aquests.
Per més informació, visiteu el blog de l'Iteng. Quin serà el següent pas?
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada